Erhverv

Sådan forbedrer du kundeservice i din virksomhed

Er du virksomhedsejer, bør du prioritere god kundeservice højt. At kunden har haft en god oplevelse og føler sig godt vejledt, kan være den afgørende faktor for, at han eller hun vender tilbage til din virksomhed. Bliv klogere på, hvordan du forbedrer oplevelsen for dine kunder lige her.

  • Først og fremmest er det vigtigt at vide, hvor stort behovet er for forbedret service og på hvilke områder, dine kunder har klagepunkter. Foretag derfor en grundig måling på dette hos eksisterende kunder enten gennem telefon eller over mail. 
  • Husk at hurtig respons er højt værdsat hos de fleste, privat såvel som professionelt. Prioritér derfor at få svaret kunderne tilbage så hurtigt som muligt, så de ikke skal vente unødigt længe på et svar, de kunne have fået med det samme.
  • En måde at øge responshastigheden på kan være gennem en dansk chat bot. Chat bots er robotter, som kan kommunikere på samme måde som et menneske, og på den måde bliver der frigivet medarbejdere, der kan bruge deres tid på andre opgaver i virksomheden. Desuden kan de være med til at give dine kunder ideen om en personlig relation til den, de bliver rådgivet af. Du kan læse meget mere om chat bots lige her.

Klæd dine medarbejdere ordentligt på

  • Kompetent vejledning er nu engang den bedste form for vejledning. Sørg for at dine medarbejdere er klædt ordentligt på til at vejlede kunderne, og investér de nødvendige ressourcer, der skal til for at øge medarbejdernes viden om firmaets produkter.
  • Med venlighed kommer man længst – både over for medarbejdere og kunder. Husk den gode stemning på kontoret, og så vil den ganske naturligt smitte af på kontakten med kunderne. Vær også altid høflig over for kunderne ved at ønske dem en god dag, holde den positive tone og ikke mindst beklage, hvis fejlen er jeres.