Der har aldrig været flere platforme, som virksomheder skal kunne være på samtidig. For virksomheder handler det hele i dag om at skabe troværdighed og derfor fylder content marketing rigtig meget.
For at være sikker på at en succesfuld content marketing kampagne bliver udnyttet optimalt, så kræver det, at jeres virksomhed har et godt webhotel. For hvis jeres firmahjemmeside går ned, når I får en masse besøgende ind, så kan I ikke regne med, at de vender tilbage.
Så det er vigtigt med et godt webhotel, hvis I satser på content marketing, og det er der flere virksomhed som gør.
Hvis din virksomhed ikke allerede er i gang med det, så får du her nogle gode idéer baseret på, hvad det er, som andre virksomhed gør.
De blogger
Blogging er måske ikke for alle virksomheder, da det kræver, at I er dedikeret til det. Men der er nogen virksomheder som tjener kassen på at gøre det. Hvis du har en virksomhed, som sælger konsulentydelser inden for en bestemt branche, så er det oplagt at skrive en masse indlæg om jeres viden.
I gamle dage ville man tænke, at det ville være helt skørt at fortælle om sine hemmeligheder, men hele ideen med content marketing er, at man er ærlig og kommer ud og viser, hvad det er, som man kan.
Ideen er selvfølgelig, at du vinder flere kunder end du får nye konkurrenter. Ofte har dine konkurrenter også den samme viden som dig, så det er kun i dit hoved, at alt du laver er mere unikt. Hvis I blogger, kan I gøre det direkte fra jeres firmadomæne eller oprette en seperat blog. Uanset hvad skal I investere i et godt webhotel. I kan sammenligne dem alle sammen her.
De optager video
Ja, videoer er det helt store i øjeblikket. Hvis din virksomhed har ressourcerne til det, så vil vi anbefale, at du med det samme hyrer en til at lave video og lave det hele tiden.
Det kan både være mere gammeldags lignende reklamevideoer, men vi tænker også på, at jeres CEO fortæller om, hvad det er, som I laver. Det handler om, at I bruger en god platform til at komme ud med jeres budskab.
I kan også holde nogle foredrag, som I så kan uploade til nettet og så kan I bruge dem som en del af jeres markedsføring.
I sidste ende handler det hele om, at I skal ud med jeres budskab, og I skal gøre det på alle de platforme, som der er mulighed for.
Det gode ved videoer er, at I kan bruge dem på jeres hjemmeside, på Facebook og på Youtube. Det er bedst, hvis I laver videoer til hvert medier, men tænk hele tiden over, hvordan I kan få gavn af alle de sociale medier.