Erhverv

Inviter kunder og samarbejdspartnere på brunch og konference

Kunne du godt tænke dig at holde en konference, men har lidt svært ved, hvad den skal handle om, og hvad du skal gøre for, at dine kunder og samarbejdspartnere vil komme? Da kan du få råd til, hvad du kan gøre, og hvordan du kan tænke ud af boksen i denne guide.

 

Lok med en brunch

I Danmark forbinder vi hygge med mad, og der må gerne være hygge, når der er konference. En konference behøver ikke at indebære det ene foredrag efter det andet, hvor deltagerene skal lytte i timevis, og hvor der ingen hyggelige stunder er. Et program uden sjove indslag eller fri leg kan skræmme deltagerne væk. Derfor kan du for eksempel lokke med en brunch. Synes du, at det er omkostningsrigt, kan du bede om et beløb for tilmelding. Men så skal der også være noget at komme efter både af mad og underholdning. Se mere om idéer til brunch ved at klikke her.

 

Underholdning og programforslag

Af underholdning til konferencen er det naturligvis en god idé at tænke inden for den branche, som du arbejder i. Måske kan en af dine medarbejder holde et foredrag om et bestemt emne. Eller du kan få en ekspert ude fra til at komme, som kan lokke deltagerne til.

 

Dog kan du også med fordel invitere en person, der er helt uden for jeres branche, men som kan lære jer noget i jeres branche. Det kunne være en psykolog eller hjerneforsker, der fortæller om tendenser på de danske arbejdspladser og giver råd til, hvordan man kan gøre et arbejdsmiljø sundere. Ellers kan du også gå i den helt andet boldgade og invitere en komiker ud, som kan give deltagerne et godt grin.

 

Et forslag til et program på en konference kunne være:

 

  • 00-9.30 Foredrag med en medarbejder fra virksomheden om et interessant emne
  • 30-11.30 Brunch fri snak, netværk og hygge
  • 30-12.30 Komiker eller anden ekspert underholder

 

Med sådan en konference kan du vedligeholde samt eventuelt skabe nye kunderelationer. Det vil på sigt kunne være en god investering, hvormed mange virksomheder holder konferencer. Mange nye salg skabes igennem arrangementer som disse. Her er noget at mødes om, som folk gerne vil sætte tid af til.