Erhverv

Fysisk børnetøjsbutik i Randers åbner webshop med kendte mærker

Centralt i Randers ligger den fysiske børnetøjsbutik, Lillepot. Herfra har virksomheden i løbet af et længere stykke tid forhandlet en lang række populære og anerkendte kvalitetsmærker til børn – blandt andet fra MarMar Copenhagen samt fra det populære mærke, Soft Gallery.

Dog har virksomheden fornylig også fået tilknyttet en webshop til forretningen, hvilket giver spændende muligheder for vækst, da der nu kan sælges varer overalt i hele landet.

Virksomheden Lillepot adskiller sig fra mange af sine konkurrenter ved at fokusere meget på kvaliteten af de produkter, der forhandles. Sortimentet består af et væld af forskellige produkter – som dog alle sammen har det fælles kendetegn, at det er produkter, hvor kvaliteten er i centrum.

Giver mulighed for at vækste forretningen

I sagens natur kan der naturligvis være en vis begrænsning på, hvor meget en fysisk forretning i en enkelt by kan have af vækst. Efter LillePots åbning af en webshop er grænsen for vækst naturligvis hævet ganske betydeligt, eftersom virksomheden nu har mulighed for at sælge sine produkter til privatpersoner overalt i hele landet.

Der er derfor en rigtig god synergi for virksomheden i, at man både driver en fysisk butik og herudover også har mulighed for at drive en webshop, hvor der sælges overalt i l landet.

En webshop er en god investering for mange fysiske butikker

Der er slet ingen tvivl om, at det for rigtig mange fysiske butikker kan være en rigtig god idé at overveje muligheden for at åbne en webshop, som kører sideløbende med den fysiske butik, man driver.

Når man i forvejen har investeret i at have et varelager, fungerer webshoppen nemlig som en ekstra afsætningskanal – og faktisk har det i en del tilfælde vist sig, at virksomhedernes webshop sagtens kan have den samme – eller højere – omsætning end den omsætning, der er i den fysiske butik. Derfor kan det for langt de fleste fysiske forretninger sagtens betale sig at investere i at få udviklet en webshop.