Erhverv

Start din karriere som digital iværksætter

I takt med internettets udbredelse og digitaliseringen som helhed er helt nye brancher skudt frem og ellers integrerede forretningsmodeller og virksomheder skudt i sænk. Dette har skabt en masse udfordringer, men det har også resulteret i en masse nye muligheder for den proaktive og dygtige iværksætter.

Mange af disse muligheder ligger derfor indenfor den digitale verden. Det skal du udnytte. Det kan virke uoverkommeligt, men er slet ikke så svært – vi guider dig!

Oprettelse af virksomhed

Hvis du har besluttet dig for at lave din egen virksomhed, er det første, du skal gøre at beslutte dig for, hvilken type selskab det skal være. Hertil giver det mest mening at fokusere på disse to former for selskabsstiftelse, IVS og ApS.

Den væsentligste fordel ved disse to typer er, at du ikke hæfter personligt. Du skal dog være opmærksom på, at det ikke altid er tilfældet med et IVS selskab. Modsat ved et ApS behøver du ved et IVS ikke at stille 50.000 kroner til i selskabskapital. Hertil skal du dog løbende opspare 25 procent af selskabets overskud, indtil du har en egenskab på 50.000 kroner.

IVS vil derfor være et rigtig godt alternativ til iværksætteren, som ikke har en særlig stor startkapital. Du kan lære mere om fordelene og ulemperne ved de forskellige typer ved at klikke her.

Hvad skal jeg lave?

Mange finder ud, at de gerne vil være iværksættere, inden de reelt set finder ud af, hvad de mere præcist vil lave.

Her er det et godt tip at følge den gyldne middelvej. Det vil sige, at du både vælger med hjertet og hjernen. Det nytter ikke noget, hvis du skal lave noget, som du ikke kan lide. Samtidig giver det heller ikke mening at lave noget, hvor der ikke er nogen fremtid.

Affiliate marketing

Et område som du kan overveje er affiliate marketing. Affiliate marketing har været et kendt fænomen længe – og det med grund. Det er netop et sted, hvor du kan starte fra bunden, men stadig virkelig gøre en forskel.

Kort fortalt går affiliate marketing ud på, at du laver en hjemmeside, hvor du sælger en anden virksomheds produkter og bliver betalt i provision for hvert salg, du er skyld i.

Det er dog langtfra alle, der har lige meget succes med deres affiliate sider. Grundene til det kan selvfølgelig være mange, men i langt de fleste tilfælde er det fordi at vedkommende simpelthen gaber over et for stort stykke.

Hele eksistensgrundlaget for affiliate marketing ligger i at skabe værdi for kunden, som den oprindelige virksomhed ikke skaber. Det kan gøres på mange muligheder, men den mest normale er gennem rigtig god og opdateret content. Det kan kun gøres, hvis du ikke har for mange sider. Det er nemlig umuligt at holde rigtig god content opdateret på mange sider på en gang.